星期六, 1月 17, 2009

[情歌] Jewel 的晨曲 Morning Song

研究所的一個朋友很喜歡 Jewel 的歌曲, 送了我一張 CD. 單身時代大多為情所苦, 我們常常聽著 Jewel 的 Foolish Games. 數不盡的夜晚, 車子在二八O公路上蜿蜒, 伴著 Jewel 的歌聲:

This is my heart bleeding before you, this is me down on my knees
These foolish games are tearing me apart

這是我的心在你面前流血, 這是我跪在你面前
這些愚蠢的遊戲, 把我撕成碎片

那時我並無法體會歌詞. 朋友問我, 到底喜歡 Jewel 的哪首歌? 我隨便編了個答案搪塞. 朋友聽了埋怨, "到底有沒有聽完啊."

多年後的一個週末夜晚, 我在家裡一面工作, 一面靜靜想念出遠門的 S, 隨手放了 Jewel 的 CD, 聽到這首甜美的歌:




Morning Song by Jewel

Let the phone ring, let's go back to sleep
Let the world spin outside our door, you're the only one that I wanna see
Tell your boss you're sick, hurry, get back in I'm getting cold
Get over here and warm my hands up, boy, it's you they love to hold
And stop thinking about what your sister said
Stop worrying about it, the cat's already been fed
Come on darlin, let's go back to bed

讓電話響, 讓我們再回去睡
讓世界在門外旋轉. 我只想看見你.
告訴你的上司你生病了. 趕快回來床上, 不然我會著涼.
來這裡溫暖我的手. 它們只想握住你.
不要去想你的姊妹說的話.
不用擔心, 貓已經餵了.
來吧達令, 讓我們回去睡.

Put the phone machine on hold
Leave the dishes in the sink
Do not answer the door
It's you that I adore, I'm gonna give you some more

把電話機暫停
把髒盤子留在水槽
不要應門.
我愛的是你, 我要給你更多.

We'll sit on the front porch, the sun can warm my feet
You can drink your coffee with sugar and cream, Ill drink my decaf herbal tea
Pretend we're perfect strangers and that we never met
My how you remind me of a man I used to sleep with, that's a face I'd never forget
You can be henry miller and Ill be anais nin
Except this time it'll be even better, we'll stay together in the end
Come on darlin, let's go back to bed

我們會坐在門前, 陽光可以溫暖我的腳
你可以喝你的咖啡加糖與鮮奶油, 我則會喝我的去咖啡因香草茶
假裝我們是未曾謀面的陌生人
天啊你讓我想起一個曾經跟我一起睡覺的男人, 那張臉孔我永遠也不會忘記
你可以是亨利米勒, 我是安耐斯寧
但是這次故事結局更好, 我們最後會在一起
來吧達令, 讓我們回去睡.

Put the phone machine on hold
Leave the dishes in the sink
Do not answer the door
It's you that I adore, I'm gonna give you some more

把電話機暫停
把髒盤子留在水槽
不要應門.
我愛的是你, 我要給你更多.

Let the phone ring, let's go back to sleep

讓電話響, 讓我們再回去睡.


聽起來就是我的歌呢. (<--- 這個睡整天的人 ^^)
如果我的朋友再問, 我會說, 我最喜歡的是 Jewel 的 Morning Song.

標籤:

3 Comentario(s):

At 1/18/2009 9:24 下午, Blogger Miss LK said...

S回西班牙嗎? 物質媽和老爹快來了吧? 不然可以來SF找我玩! 昨晚去朋友的dinner party,嚐了三種手工披薩和四個口味的自製冰淇淋 --- 好棒哦! 下次S再出遠門我們也來辦一場?
我真是老了,愈來愈不聽情歌, 只聽沒歌辭的音樂.

 
At 1/20/2009 3:59 下午, Blogger Yan Yan the Pig Farmer said...

寫實地浪漫。
Beautiful song.

 
At 1/27/2009 8:56 下午, Blogger material girl said...

Miss LK,
我家爸媽才剛玩完搭飛機去找我妹呢.
哇, 冰淇淋跟手工披薩, 聽起來好棒啊!
我反而跟妳相反, 最近幾年英文終於進步才開始聽得懂情歌囉. ^^ 有些寫的很浪漫呢!

Yan Yan the Pig Farmer,
很高興聽到你喜歡. 這首歌真是遇到知音了啊! ^^

 

張貼留言

<< Home